Beskrivelse
- Struktureret analyse med punkter til forbedring af oplevelsen på dit website.
- Inkluderer anbefalinger til rækkefølge af implementeringer.
- Struktureres typisk via. en eller flere UX modeller. Ofte bruger vi modeller som RISE eller lignende og leverer en prioriteret backlog med et “growth mindset”.
=> I får øget effektivitet på baggrund af analysen.
Kan dit site eller app bruge resultaterne?
Vi laver UX reviews på alle typer websites og applikationer.
Kombination af kvalitativ og kvantitativ analyse indebærer en skræddersyet proces, hvor vores webdesign- og marketing team krydser klinger.
Samarbejde med jeres interne ressourcer
Vi arbejder gerne enten tæt med designere, UX’ere, IT og C-level eller sågar bestyrelsesmedlemmer.
Typisk starter opgaverne på digital strategi fra toppen, men vi sikrer helst at motivationen for succes er i top i det eksekverende led – så vi tager gerne den konstruktive dialog med medarbejdere for at sikre at alle er “aligned”.
Processen for UX analysen
Typisk består analysen af
1. Kvalitativ analyse: Gennemgang af professionel UX designer. Der gennemgår sitet ud fra en kort beskrivelse af sitets salgspointer og konverteringspunkter.
2. Kvantitativ analyse: Når det grundlæggende arbejde fra den kvalitative analyse kombineres med en gennemgang fra en “Scientific Marketing- eller en matematiker” uddannet som analyserer brugerdata og giver feedback til UX eksperten.
3. Hypotesetest-anbefalinger Oftest udmunder analysen i en række “konkrete anbefalinger” og en slags “anbefalede hypoteser”.
Analysens output
Har du brug for at få konkret input til udvikling og design? Med konkrete tiltag laver vi “user stories” opgaver klar som kan implementeres af udviklere – udviklet til at indgå i “agile development”. Opgaver som kan implementeres direkte og som kommer i prioriteret form med komplet forventet værdi og omkostning “ICE” (jf. vores ukuelige growth-hacking mindset).
Analysen indeholder også en mindre konkret del. Ofte har vi strategiske anbefalinger som ikke kan defineres i klare opgaver uden risiko for at tage fejl. Her leverer vi såkaldte strukturerede hypotese-tests. Disse kommer med en statistisk metodisk anbefaling. Aka. Studie-anbefaling. Dette kan være al fra prissætning over. checkout struktur til produktvalg. Men sågar også anbefalinger til nye produkter eller redefineret salgsform, udvikling af sekundær konvertering eller noget helt tredje. I denne del holder vi os ikke tilbage.
Eksempler
Blomster (landsdækkende blomsterkæde)
For eksempel har vi lavet denne analyse i en stor international digital blomstersammenslutning, hvor vi med data fandt to-cifret %-mæssig omsætningsvækst gennem data. Her stod det klart at strategien for kunden stod i kontrast mod den anvendte data. Desuden var der flere steder på sitet der kunne undværes og dermed gøre sitet nemmere for brugerne. Med kundens flere end 400 butikker har det skabt store resultater og påvirket den generelle strategi for virksomheden.
Bank (større dansk bank)
Hvordan kan vi få flere kunder til at bestille mastercard gold og black I netbanken? – Specifikt på mobilen måske?
Grundlaget for arbejdet er at hjælpe det hårdtarbejdende digitale team i banken med en struktureret analyse af hvordan de kan lave nogle simple tiltag der giver “money-in-the-bank” (pun intended) uden at påføre nye gebyrer.
I samarbejde med en ledende medarbejder i banken gennemførte vi et inspirationsforløb som han kunne tage med til bankens eget team af designere og udviklere. Så uden at skulle trække på kritiske ressourcer i banken kunne han direkte levere input til IT uden at skulle “trænge sig på”. Vi leverede et minimalt stykke konsulent-arbejde som banken selv kunne arbejde videre med.