Google Ads strategi og værdi
Trafik fra Google Ads er en af de hurtigste måder at tiltrække relevant trafik. For at optimere værdien med Google Ads er det centralt at budgettere effektivt og sikre at der er tracking af præcis hvilke annoncer og keywords der genererer værdien og skaber salget.
I arbejdet med Google Ads anvender vi et struktureret framework som garanterer at vi altid gennemfører en smart optimering af annonceringen:
- Målsætninger og markedsanalyse
- Gennemgang af offerings og landing page
- Keyword research og ad segmentering
- Annoncer skrives og opsættes
- Konverteringstracking og tests
Google Ads processen i praksis
KPI og målsætninger
For at sikre at der skabes værdi af marketinginvesteringer foretages optimering af keywords og annoncer med fokus på at nå specifikke mål.
Keywords og matching
Keyword Analyse bruges til prioritering af de keywords vi skal målrette annonceringen imod. Analyse af relevante søgninger – herunder antal søgninger.
Annoncetekster
Annoncetekster der bringer forretningsforståelse med sig, skaber de bedste resultater. Vi tager udgangspunkt grundig forståelse af jeres forretning. Kombineret med best practise for annonceopsætninger leverer vi annoncetekster der performer på bundlinjen.
Opsætning
Tracking
Løbende optimering af Google Ads annoncer
Vi roterer budskaber, for at finde de budskaber brugere reagerer bedst på og sikrer at kun relevante keywords bliver vist på sigt.
Opdatering af keywords og annonce. Løbende tekst-forfatning på baggrund af opdateringer på hjemmesiden, opdateringer af Ad Extensions. Linking af annoncer til relevante nye landing pages. Best-practise opsætning der løbende justeres.
- Komplet Search opsætning for maksimal ROI & Keyword analyse
- Gennemgang og anbefalinger til evt. tracking opsætning (mini-rapport)
- Omfattende opfølgning og tuning i de første 14 dage
- “Budget-justerings-anbefalinger” (vi starter med ?? pr. md. i test-fasen)