Søgemaskine optimeringsproces
Openoceans proces omkring søgemaskineoptimering starter med at opbygge forståelse. Typisk tager vi udgangspunkt interviews af medarbejdere. Af og til foretager vi analyser af konkurrenters hjemmesider for at undersøge hvad de fokuserer på. Og ikke mindst gennemgår vi indholdet af den eksisterende hjemmeside. Alt sammen for at forstå emnefelterne for virksomheden.
Med denne viden starter vi en udvikling af selve markedsanalysen, hvor vi især bruger data fra Google til at identificere, hvor mange besøgende et givent emne- og underliggende søgetermer har. Data herfra opbygger en struktur omkring hvilke anbefalede sider der skal til for at skabe en komplet informationsarkitektur for virksomheden. Denne proces er mere eller mindre omfattende afhængigt af ambitionsniveauet for hvor mange sider der skal til og hvor meget kommunikation der skal til udadtil.
Søgemaskine optimering som markedsanalyse værktøj
Vi tilbyder typisk vores kunder eller potentielle kunder at foretage en let indledende analyse af nøgleord og relevante søgninger for deres produkter og services. Med dette skabes et indblik i hvilke relaterede funktionaliteter, services eller produkter en bruger kunne forestilles at efterspørge. Google giver adgang til deres søgedata som anvendes for at forstå relationerne mellem søgninger og omfanget af disse. Med dette kan virksomheder lære meget om hvad deres kunder eller potentielle kunder fokuserer på og interesserer sig i.
Vedhæft simpelt udsnit af en søgeordsanalyse
Teknisk søgemaskineoptimering
Grundlæggende er de fleste CMS systemer velstrukturerede for søgemaskiner. Men der er enormt mange parametre der kan justeres for at blive indekseret bedre og ofte er implementeringer ikke fuldt søgemaskine optimerede ved launch. Det handler i sidste ende om at fremstå professionelt overfor brugere, så man får de relevante besøgende.
I mange tilfælde oplever vi at der er 20-50 ting der kan rettes til for mellemstore websites. – Med crawlers til søgemaskineoptimering og erfaring i SEO er det ikke svært at identificere udfordringerne, det er derimod ofte sværere at prioritere, hvilke opgaver der er værd at løse og hvilke der kan undlades. Derfor anvender vi typisk en impact/investment modellering, hvor vi på den ene side opstiller forventningerne til værdien af indsatsen, på den anden indsætter omkostningen i tid det vil tage at løse. På den måde har vi en ramme for at optimere uden at springe budgetterne.
SEO meta optimering
Meta descriptions lyder mere tekniske end de er. Grundlæggende er meta det tekst man for en side angiver til søgemaskiner og sociale medier som det foretrukne tekst de kan vise.
SEO - søgemaskineoptimering
Det grundlæggende formål med søgemaskineoptimering er at sikre at hjemmesider har indhold der i første omgang kan findes af søgemaskinen (teknisk optimering). Derfra handler det om at sikre at indholdet matcher relevante søgninger som potentielle besøgende leder efter (keyword matching).
Søgemaskine optimering har gennem tiden oplevet stor udvikling, idag er det generelt anerkendt at de bedste langsigtede metoder til optimering er en meget kundeorienteret tilgang. Det betyder at de primære ting der fokuseres på i søgemaskineoptimering er omkring tekster der indeholder de ord som brugerne søger efter i forbindelse med research på det produkt eller service man tilbyder.
Søgemaskine optimering som markedsanalyse værktøj
Vi tilbyder typisk vores kunder eller potentielle kunder at foretage en let indledende analyse af nøgleord og relevante søgninger for deres produkter og services. Med dette skabes et indblik i hvilke relaterede funktionaliteter, services eller produkter en bruger kunne forestilles at efterspørge. Google giver adgang til deres søgedata som anvendes for at forstå relationerne mellem søgninger og omfanget af disse. Med dette kan virksomheder lære meget om hvad deres kunder eller potentielle kunder fokuserer på og interesserer sig i.